پخش زنده
امروز: -
کارزار رسانهای والدآگاه، فرزند ایمن با هدف کاهش عوامل خطر اعتیاد و آگاهی بخشی به خانوادهها در استان کرمانشاه آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، فرهاد اقطار معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در آغاز این کارزار با حضور جمعی از مسوولان و فعالان رسانه کرمانشاه بااشاره به نقش رسانه در پیشگیری از اعتیاد اظهار کرد: این سومین کارزار در سطح کشور است که توسط سازمان بهزیستی اجرایی میشود.
وی یادآور شد: پیش از این کارزارهایی تحت عناوین " دوست کودکت را میشناسی؟ " و " کودکت الان کجاست؟ در کشور به مرحله اجرا درآمد که در کارزار کنونی بر اساس محبت کلامی استوار شده است.
این مسوول در سازمان بهزیستی با بیان اینکه بین لحظهای که فرد مصرف مواد مخدر را آغاز و تا زمانی که خانواده متوجه میشود به طور میانگین ۵ سال زمان طول میکشد گفت: هم اکنون در بسیاری از خانوادهها، محبت فرزندان از محیط بیرون کسب میشود که این امر باید به درون کانون خانوادهها کشیده شود، چون بر اساس تحقیقات انجام شده چنانچه اعضای خانوادهها در طول یک ماه ۱۰ جلسه هنگام صرف غذا کنار یکدیگر باشند، آمار اعتیاد در اینگونه خانوادهها به میزان ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش مییابد.
وی حساس سازی، آگاهسازی و اطلاع رسانی را از راهبردهای مهم کارزار رسانهای "والد آگاه، فرزند ایمن" برشمرد و ادامه داد: بر اساس بررسی و تحقیقات انجام شده، رسانهها بهترین و موثرترین راهکار در امر پیشگیری به ویژه در میان خانوادهها هستند.
اقطار با اشاره به اهمیت رسانهها و پررنگ شدن حضور آنها در جامعه تاکید کرد: باید از کانال رسانههای ملی، محلی و حتی فضای مجازی اطلاعات لازم را در اختیار خانوادهها قرار دهیم.
وی، اطلاع رسانی به گروه مخاطب والدین در خصوص ضرورت ابراز محبت کلامی به فرزندان و افزایش دانش والدین در زمینه پیشگیری از اعتیاد را از اهداف عملیاتی این برنامه عنوان کرد و گفت: ارتباط مؤثر و محبت آمیز بین والدین و فرزندان، زمینه ساز ایجاد اعتماد و احساس امنیت در میان اعضای خانوادهها است.
وی با تاکید بر تاثیر محبت کلامی در جذب کودک و نوجوان اضافه کرد: برای این کارزار رسانهای علاوه بر استفاده از ظرفیت نهادهای دیگر، پوسترهایی برای آگاهی بخشی خانوادهها در زمینه اعتیاد طراحی شده است.