• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۴۲۴۹۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
اقتصادی » گمرک، حمل و نقل

تکمیل آزادراه شیراز - اصفهان در گرو تامین مالی

مدیرعامل شرکت احداث آزادراه شیراز - اصفهان گفت: ۷۰ درصد هزینه ساخت آزاد راه شیراز - اصفهان به عهده وزارت راه و شهرسازی است و در صورت تامین مالی، با ساخت قطعه ۷، آزادراه تکمیل خواهد شد.

تکمیل آزادراه شیراز - اصفهان در گرو تامین مالی

محمدیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: ۶ قطعه آزادراه تهران - شیراز در مهر سال گذشته افتتاح شد و قطعه ۷ هنوز به بهره برداری نرسیده که امیدواریم وزارت راه و شهرسازی آورده خود را تکمیل کند تا این قطعه نیز تا ۴ ماه آینده زیر بار ترافیکی برود.
وی افزود: هزینه ساخت قطعه ۷ در مجموع هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که ۷۰ درصد هزینه را باید دولت تامین کند، دولت هم در اوایل سال ۳۰ میلیارد تومان واریزی داشته است که این مقدار کفایت نمی‌کند و سازمان خصوصی سازی هم به منظور تامین اعتبار طرح، مزایده‌ای در ماه اردیبهشت امسال برگزار کرد، اما املاک مزایده به فروش نرسید و این طرح هنوز تامین مالی نشده است.
محمدیان ادامه داد: طول قطعه هفت، ۱۴ کیلومتر است که در گشایش ترافیک در گلوگاه ورودی شیراز موثر است و با بهره برداری از ۶ قطعه آزادراه شیراز - اصفهان، در ایام عید نوروز حتی یک تصادف هم نداشتیم و حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو از اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ از این آزادراه عبور کرده اند.
مدیرعامل ساخت آزادراه شیراز - اصفهان تصریح کرد: ۶ محل پرداخت عوارض آزادراهی در این مسیر تعبیه شده و بر اساس کیلومتر، این عوارضی‌ها باید پرداخت شود. 
گفتنی است هزینه ساخت آزادراه شیراز - اصفهان به ازای هر کیلومتر معادل ۱۱۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
محمدیان افزود: بعد از گذشت ۷ ماه از افتتاح آزادراه شیراز - اصفهان هنوز عوارضی دریافت نمی‌کنیم و روزانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بابت دریافت نکردن عوارض از دست می‌دهیم.
وی با بیان اینکه زمان بازگشت سرمایه به سرمایه گذار حدود ۱۸سال طول می‌کشد بیان کرد: به همین دلیل بخش خصوصی رغبتی برای سرمایه گذاری در ساخت آزادراه ندارد، اما نگاه وزارت دفاع انتفاعی نیست و به دنبال تکمیل راهگذر یا کریدور شمال - جنوب بودیم و ماهانه حدود ۲ و نیم میلیارد تومان هزینه نگهداری این آزاد راه است که ارزش روز این طرح بالغ بر ۳۰هزار میلیارد تومان ارزیابی شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
ثبت نام عمره مفرده آذرماه امسال در ۲ کاروان از گیلان
احتمال آبگرفتگی، رعد و برق و ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی
شهادت و زخمی شدن ۷ لبنانی در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی
کشف محوطه تاریخی متعلق به قرون میانه دوره اسلامی در گناباد
جشنواره نان ومحصولات لبنی در سیرجان
تقویم روز و اوقات شرعی یازدهم آبان به افق آبادان و خرمشهر
هشدار جدی دادستان سوادکوه شمالی به دهیاران و متخلفان ساخت‌وساز
ساخت آثار هنری با ضایعات مسی
تدوین و اجرای سند اعتلای بسیج در کشور
اطلاعیه قطع برق در برخی مناطق سمنان و گرمسار
سقوط و مرگ کوهنورد در قله دماوند
حذف تیم فوتبال پالایش نفت بندرعباس از جام حذفی
فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان (یازدهم آبان ۱۴۰۴)
تصرف اراضی ملی از سوی سودجویان در اشنویه
طیب و حاج اسماعیل؛ از میدان خراسان تا میدان شهادت
بند عبدل آباد بجنورد، چشم انتظار باران
کاهش دما و بارندگی در نوار شمالی کشور
پایان سردرگمی میان سامانه‌ها؛ دولت در مسیر ایجاد زیست‌بوم دیجیتال
زنجان، قطب نوآوری هوش مصنوعی و استارتاپ‌های فناور
تصادف مرگبار در محور فرعی دهگلان - قروچای
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
جهاد نهاجا برای دفاع از مرز‌های هوایی ایران مایه افتخار است
تایید قهرمانی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۵
فرصت طلایی ایران در عصر چندقطبی شدن جهان
بدرفتاری کارمندان دولت را گزارش کنید
تحویل ویلای ۸ هزار متری متهم چای دبش به بانک ملت
اعلام نتایج اولویت بندی طرح مادران ایران خودرو؛ ۱۱ آبان
پاسخ دانشگاه علوم پزشکی یزد درباره فوت مادر مهریزی
کشور فلسطین ظرف ۵ سال تشکیل می‌شود
نتانیاهو برای اهداف داخلی، به دنبال از سرگیری جنگ است
آتش‌سوزی در مراتع شمال معلم‌کلایه
امضای قرارداد‌های بزرگترین طرح جمع‌آوری گاز‌های مشعل
بررسی پیش‌نویس موافقتنامه همکاری‌های قضایی بین ایران و عربستان
دیدار تیم‌های صنعت نفت آبادان و برق شیراز در مرحله سوم جام حذفی
بی‌ثباتی قیمت برنج
قطع آب ادارات پر مصرف؛ قانون برای همه یکسان است
کالابرگ به شیوۀ جدید عرضه می شود  (۱ نظر)
قهرمانی بلند قامتان ایران در والیبال بازی‌های آسیایی جوانان  (۱ نظر)
تصادف در اتوبان تهران کرج با ۱۱ مصدوم و ۳ فوتی  (۱ نظر)
پیش ثبت نام ۷۳۰ نفر برای تشرف به حج تمتع ۱۴۰۵  (۱ نظر)
قطع درختان صنوبر در چمستان قانونی بود  (۱ نظر)
بازی‌های آسیایی جوانان؛ ایران در رده چهارم آسیا قرار گرفت  (۱ نظر)
یادواره شهدای سلامت در خرم‌آباد  (۱ نظر)
پیام تسلیت رئیس مجلس در پی درگذشت مادر شهیدان عاکفی  (۱ نظر)
کشور فلسطین ظرف ۵ سال تشکیل می‌شود  (۱ نظر)
قصه آموزش در تنها مدرسه روستای نرگس‌زمین ساری  (۱ نظر)
انتشار فراخوان برای پیشنهاد شعار مشترک فاطمیه ۱۴۰۴  (۱ نظر)