پخش زنده
امروز: -
یک شرکت دانش بنیان موفق به بومی کردن صفر تا صد خط تولید بطری آب معدنی شده است که یک هشتم نمونه مشابه آلمانی هزینه بردار بوده و از نظر کیفیت با آن رقابت میکند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری، یک شرکت دانش بنیان، ساخت قالبهای بادی و قالبهای تزریق پلاستیک و همچنین ماشین سازی در زمینههای مختلف نظیر صنایع غذایی، بهداشتی، صنعتی و دارویی را در دستور کار خود دارد. اما در کنار این محصولات، یکی از حوزههای تخصصی این شرکت، خط تولید بطری آب معدنی است؛ این خط، در بردارنده بخشهایی همچون تولید بطریهای یکبار مصرف، دستگاه شیرینگ پک، ردیف کن، ماشین برچسب زنی، دستگاه بادکن پت و دستگاه پرکن است.
محمود مردانی کمالی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، گفت: استفاده از آب آشامیدنی سالم و گوارا یکی از مهمترین فاکتورهای مصرف آب است و در این مهم، نحوه بسته بندی و کیفیت بطری آب معدنی از اهمیت ویژه برخوردار است. این شرکت، نخستین شرکت سازنده دستگاه اتومات بطری زن در ایران است و ما این دستگاه را از یک دستگاه اروپایی، مهندسی معکوس کرده و با توجه به اقلیم ایران بازسازی کرده ایم.
این فناور، در خصوص دستگاههای شست و شو در خط تولید بطری پلاستیکی گفت: ما دو نوع دستگاه «تری بلوک» و «منوبلوک» برای شست و شوی بطریها تعریف کردهایم، دستگاه منوبلوک برای شست و شوی خط روغنهای خوراکی با سرعت بالا و تری بلوک برای شست وشوی خطهای آب میوه و آب به کار میرود.
وی در ادامه از دستگاه برچسب زن سخن گفت و ادامه داد: دستگاه برچسب زن، بطریهایی شیشهای، پی وی سی، پلی اتیلن و... را پوشش میدهد؛ برچسب زنهای او پی جی از پیشرفتهترین این دستگاهها هستند که از سرعت بسیار بالایی برخوردارند. این برچسب ها با زخامت ۴- ۵-۶ میکرون با مصرف چسب خیلی کم، تعبیه شده است.
وی ادامه داد: بین دستگاهها یکسری ریلهای ارتباطی هوایی، زمینی و ترافیک قرار دارد و اگر فضا محدود باشد به جای ایجاد ریلهای ارتباطی ۵۰ – ۴۰ متری، ریل ترافیک ۳ الی ۴ متری به صورت رفت و برگشت تعریف میشود.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، آخرین مرحله خط تولید بطری را دستگاه شیرین عنوان کرد و گفت: دستگاه شیرین، معمولا در انتهای خط قرار میگیرد، تولیدات ما به صورت پکهای شش تایی دوازده تایی است.
وی ادامه داد: از سال ۸۶ تا به امروز در کنار بازار داخلی، صادرات حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ دستگاه را به کشورهای عراق، تاجیکستان، افغانستان، گرجستان و ... داشتهایم و تلاش کردیم کشورهای آمریکای لاتین و آفریقا را به دایره صادراتی خود اضافه کنیم.
مدیرعامل این شرکت، هزینه پایین این خط تولید را یکی از مزیتها برشمرد و گفت: قیمت تمام شده خط تولید بطری زن، یک هشتم نمونههای مشابه آلمانی و نصف نمونه چین است.
راه ارتباطی با این شرکت چیست؟؟