• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۹۰۶۵۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱
اقتصادی » صنعت

بررسی، اما و اگر‌های تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو

­یک کارشناس صنعت خودرو می‌گوید: برای افزایش تولید خودرو نیاز است برخی مشکلات صنعت خودروسازی از جمله قیمت گذاری دستوری رفع شود.

بررسی، اما و اگر‌های تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودروآقای کریمی سنجری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صدا و سیما، افزود: اتفاقی خوبی سال گذشته افتاد، بعد از ۴ سال شرکت‌های خودروساز موفق شدند تولید خود را از حدود ۹۰۰ هزار در سال به یک میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه برسانند، ضمن اینکه برنامه‌ای که امسال برای خودروسازان خصوصی و دولتی پیش بینی شده یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودروست.
 
وی اضافه کرد: اگر شرکت‌های خودروساز در بحث نقدینگی و قیمت گذاری دستشان باز باشد، ظرفیت تولید این تعداد خودرو وجود دارد؛ مشکل اصلی شرکت‌های خودروسازان بحث نقدینگی است، اگر نقدینگی اصلاح و قیمت‌ها متناسب شود و آن‌ها از زیان خارج شوند، تولید افزایش خواهد یافت. 
 
کریمی گفت: از سال ۹۷ که بحث تحریم مطرح شد، شرکت‌های خودروساز مقداری روی بحث تولید دچار مشکل شدند بنابراین برای رفع کامل مشکلات و افزایش تولید، نیاز به زمان بیشتری است تا بتوانند خودشان را به نیاز بازار برسانند، همانطور که سال گذشته این اتفاق رخ داد یعنی سال گذشته، افزایش تولید از ۹۰۰ هزار دستگاه به یک میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه اتفاق افتاد. 
 
این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه قیمت گذاری دستوری باعث شد خودروسازان زیان کنند و اکنون این زیان مانع تولید آن‌ها شده است، افزود: طبق آمار کدال زیان خودروسازان به ۲۰۰ همت رسیده که این زیان ناشی از قیمت گذاری دستوری است، برای جبران این زیان نیاز است قیمت گذاری دستوری حذف شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
باسلام . یه سوال دارم که چرا خودروساز های سایر کشورها مثل چین و کره و ژاپن و...غیره ضرر نمیکنند اما خودروسازهای کشور ما با اینکه خودروهایی بی کیفیت تولید میکنند و محصولات خودشان را چندین برابر خودروسازهای جهان میفروشند ضرر میکنند این درحالی هست که هیچ خودروی ما قابل مقایسه با سایر کشورها نیست چه از نظر کیفیت چه از نظر امکانات چه از نظر طراحی و چه از نظر امنیت چرا خودروی تیگو 8 پرو خودچین ۶۰۰ میلیون تومان پای کشتی تحویل میده ضرر نمیکنه اما همین تیگو 8 پرو با اینکه ۳۵ درصد داخلی سازی شده و در کشور تولید میشه با قیمت دومیلیارد و دویست و هفتاد میلیون میفروشند ضرر میکنند چرا شرکت تویوتا در عمارات تویوتا لندکروز را به قیمت ۳ میلیارد میفروشند ضرر نمیکنه اما خودروسازهای کشور ما که هنوز پانصد سال مانده که خودرویی مثل لندکروز را تولید بکنند ضرر میکنند؟
نظر شما
آخرین اخبار
سیاست های تشویقی برای فرزند آوری باید افزایش یابد
حکیم ۷۰ ساله ایجرود؛ بیست و سه کتاب با نور مکتب‌خانه
اجرای برج‌ نگاره «قهرمان» بر پیکره برج آزادی
پیشرفت چشمگیر سیل‌بند خدابنده
پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۲۸ آبان ۱۴۰۴
تقویم و اوقات شرعی چهاشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۴ به افق قم
از خزر تا شانگهای؛ ایران مسیرهای تازه همکاری منطقه‌ای را می‌گشاید.
تقویم و اوقات شرعی زنجان در ۲۸ آبان ۱۴۰۴
نهایی شدن ۲ طرح مهم شهرسازی در کمیسیون ماده پنج تبریز
درخشش زندان مراغه برای صلح و سازش در پرونده‌های قصاص
آغاز سوپر لیگ والیبال با مصاف سپاهان و مدافع عنوان قهرمانی
اعزام ۳۶ دانش آموز کیش به اردوی راهیان نور
اطلاعیه افت فشار یا قطعی آب در برخی مناطق تبریز
احضار و ارشاد عاملان درگیری جلوی مدرسه دخترانه در تبریز
ارسال پیامک‌های درخواست واریز وجه شگرد کلاهبرداران
اعزام دانش‌آموزان هشترودی و نظرکهریزی به مناطق عملیاتی جنوب کشور
نفس آسمان اصفهان گرفته است
تداوم افزایش غبار و آلاینده های جوی در سمنان
برگزاری همایش ملی بهداشت حرفه‌ای، ایمنی کار و محیط زیست در تبریز
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
بازدید استاندار کرمان از کلاس‌های کانکسی هنرستان فدک
برندگان مرحله ششم پیش‌فروش سکه مشخص شدند
تقویم و اوقات شرعی زنجان سه شنبه ۲۷ آبان
قصه چهار سال بلاتکلیفی استخر نیمه‌تمام ولیعصر زنجان
هشدار هواشناسی مازندران؛ کاهش کیفیت هوا در راه است
برپایی نمایشگاه عرضه محصولات روستایی در چهار باغ اصفهان
­ اسماعیلی، مرد طلایی کشتی فرنگی ایران
غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی چند شهر و روستای استان مرکزی
ماموریت ستاد امر به معروف و نهی از منکر فرهنگی و ترویجی است
گرامیداشت صدمین سالگرد تاسیس کتابخانه عمومی در اهر
کاروانسرا و پل گویجه‌بل تحت حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی قرار گرفت
رژیم‌صهیونی خسارات دفاع‌مقدس‌۱۲روزه را سانسور می‌کند
مشارکت در مسیر مدیریت شهری
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۲۷ آبان ۱۴۰۴
بارش نخستین برف پاییزی در ارمغانخانه استان زنجان
۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود  (۱ نظر)
آموزش مجازی مدارس و دانشگاه‌های رشت همزمان با برگزاری اجلاس استان‌های ساحلی خزر  (۱ نظر)
وعده افزایش ۵۰ درصدی حقوق و درآمدزایی برای دانشجویان PhD  (۱ نظر)
سردار حسن‌زاده: قدرت موشکی ایران مهار شدنی نیست  (۱ نظر)
قانون اساسی بالاترین سند ملی برای دفاع از کشور  (۱ نظر)
آغاز مذاکرات ایران و چین برای اتصال ریلی شرق به غرب  (۱ نظر)
منابع انسانی موتور محرک تعلیم‌وتربیت است  (۱ نظر)
اهدای اعضای زنِ ۳۵ ساله دچار مرگ مغزی در بیمارستان شهید ستاری قرچک  (۱ نظر)
اهدا ۱۰۳ واحد خون به بیماران در شهرستان خرامه  (۱ نظر)
طرح نماد، سرمایه‌های اجتماعی را حفظ می‌کند  (۱ نظر)
استاد دانشگاه امیرکبیر در لیست پراستناد‌های ۲۰۲۵  (۱ نظر)
دیپلمات روس: قطعنامه آمریکا درباره غزه بسیار مبهم است  (۱ نظر)
راه اندازی خط تولید موتور‌های کم مصرف در سمنان  (۱ نظر)
جامعه ایران در آستانه ورود به «سیاه‌چاله جمعیتی»  (۱ نظر)