• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۵۴۳۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
اقتصادی » گمرک، حمل و نقل
آئین بهره برداری از خط تولید کانتینر‌ حمل دریايی

ایران تنها کشور تولید کننده کانتینر در منطقه

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی: در منطقه خلیج فارس، آسیای میانه و آفریقا، ایران تنها کشوری که به توانایی تولید کانتینر حمل دریایی، ​دست یافته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، آقای محمد علی حسن زاده در مراسم بهره برداری از خط تولید کانتینر حمل دریایی، گفت: نیاز فعلی کشور به کانتینر حمل دریایی، حدود ۷۵۰ هزار TEU کانتینر ۲۰ فوت است که از این تعداد حدود ۲۰۰ هزار TEU کانتینر ۲۰ فوت در اختیار شرکت‌های کشتیرانی قرار دارد و بقیه خریداری و یا اجاره می‌شود.
عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: با توجه به نیاز کشور به ۵۵۰ هزار TEU کانتینر ۲۰ فوت، برای خرید هر یک از این کانتینر‌ها بین ۲۰۰۰ تا ۲۴۰۰ دلار ارز از کشور خارج می‌شود.
آقای حسن زاده میزان اجاره هر کانتینر را روزانه ۵ دلار بیان کرد و گفت: با ساخت و تولید این نوع کانتینر در داخل کشور، علاوه بر جلوگیری خروج ارز از کشور، می‌توانیم با صادرات آن، ارز قابل توجهی را وارد کشور کنیم.
به گفته معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر، در حال حاضر امکان تولید روزانه ۱۰۰ کانتینر در مجتمع کانتینر سازی ایرانی وجود دارد.
آقای حسن زاده با اشاره به اهمیت تولید و خودکفایی در ساخت انواع کانتینر‌های حمل و نقل دریایی در کشور، تصریح کرد: با ساخت استاندارد کانتینر‌های ویژه تجارت دریایی در ایران، وابستگی به خارج از بین می‌رود و از این پس با خروج خطوط کشتیرانی از بنادر کشور، با کمبود کانتینر برای جابه جایی بار مواجه نخواهیم شد.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در منطقه خلیج فارس، آسیای میانه و آفریقا، جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که به توانایی تولید کانتینر حمل دریایی دست یافته است، تاکید کرد: ساخت و تولید کانتینر استاندارد و مخصوص ترافیک دریایی به جز پوشش نیاز‌های داخلی، قطعا می‌تواند از محل صادرات، برای کشور ارز آوری هم داشته باشد.
 
تقویت ناوگان دریایی در زمینه حمل و نقل کانتینر
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در آیین بهره برداری از خط تولید کانتینر‌های چندوجهی توسط یک شرکت داخلی گفت:​ منابع وجوه اداره شده سازمان، به تولید تخصیص می‌یابد.
آقای محمد راستاد، معاون وزیر راه و شهرسازی، امروز در مراسم بهره‌برداری از خط تولید کانتینر‌های چند وجهی، با اعلام این مطلب افزود: سازمان بنادر، بانک‌های عاملی را به عنوان همکار انتخاب می‌کند که در کوتاهترین زمان ممکن، بتوانند تسهیلات را به متقاضیان تولیدکننده پرداخت کنند.
وی با اظهار خرسندی از اینکه شرکت‌های داخلی توانسته‌اند به این توانمندی در تولید کانتینر دست پیدا کنند، افزود: باعث افتخار است که در سال رونق تولید، شاهد رونمایی از خط تولید کانتینر‌های داخلی هستیم.
آقای راستاد با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های سازمان در حوزه فعالیت‌های خود، عدم تولید کانتینر بود، گفت: خوشبختانه در این زمینه به موفقیت دست یافتیم و توانستیم این دغدغه را تا حد قابل توجهی با تولید استاندارد برطرف کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پیشتر به واسطه کم شدن لاینر‌ها با خلا ظرفیتی در کانتینر مواجه شدیم که امروز این خلا برطرف شده است؛ برآورد ما این است که در مجموع شرکت‌های داخلی از جمله کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بتوانند با ظرفیت‌های ایجاد شده در کانتینر، جابه‌جایی حمل ونقل دریایی را که هم اکنون ۲۰۰ هزار TEU است، افزایش دهند.
آقای راستاد ادامه داد: هم اکنون حداقل ۷۵۰ هزار TEU کانتینر برای نیاز داخلی احتیاج داریم که در صدد افزایش ظرفیت‌ها هستیم؛ اعتقاد داریم در زمینه حمل‌ونقل دریایی صرفا نباید متکی به بازار داخلی باشیم و قطعا باید در بازار‌های جهانی نیز حضور پیدا کنیم.
وی تصریح کرد: تولید کانتینر یک گام راهبردی است تا بتوانیم ناوگان خود را در زمینه حمل‌ونقل کانتینر تقویت کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ایران جزو ۲۰ کشور نخست جهان در زمینه حمل و نقل دریایی است، گفت: چنین کشوری با این ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی و ۲۴۰ میلیون تن ظرفیت بنادر تجاری خود، نیاز دارد تا در زمینه همه مایحتاج صنعت دریایی، توانمندی در خود ایجاد کند و به خودکفایی برسد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: سازمان تولید کانتینر‌های داخلی را باید با مقررات بین‌المللی در کنوانسیون کانتینر‌های ایمن تطبیق می‌داد که در همین رابطه ۴ شرکت داخلی تعیین و به سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) معرفی شدند.
وی اضافه کرد: به مشتریان کانتینر‌ها و خطوط کشتیرانی اعلام آمادگی کرده‌ایم که برای نخستین بار با مجوز شورای عالی سازمان بنادر و سازمان برنامه و بودجه، منابع وجوه اداره شده سازمان به تولیدکنندگان داخلی اعطا می‌شود.
آقای راستاد گفت: از شرکت‌های کشتیرانی که می‌توانند مشتری و متقاضی تولید کانتینر‌های داخلی باشند، دعوت به همکاری می‌کنیم.
وی ادامه داد: سازمان بنادر به عنوان مشتری و مجموعه‌ای که منابعی را به عنوان وجوه اداره شده تخصیص می‌دهد، اعلام می‌دارد که از این به بعد، صرفا بانک‌های عاملی را انتخاب می‌کنیم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانند تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کنند.
آقای راستاد گفت: سازمان بنادر بین ۵۰ تا ۸۰ درصد سود یارانه تسهیلاتی را که به تولیدکنندگان ارائه می‌شود، تقبل می‌کند تا فعالیت مجموعه‌های تولیدی رونق بگیرد و به حداکثر ظرفیت و تولید مورد نیاز برسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
شورا‌ها یکی از ارکان مشارکت مردم در سرنوشت خودشان است
برگزاری جشنواره استانی آذردخت در تبریز
اجرای طرح آبخیز داری زیدشت طالقان
برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های تجسمی در خوی
وسایل نقلیه شخصی از اصلی‌ترین عوامل آلودگی هوا
ضرورت آمادگی مدیریت شهری قبل از آغاز بارش‌ها
نوسازی ناوگان حمل‌ونقل ارومیه گامی به سوی شهری پایدار و توسعه‌یافته
کاهش ۶۷ درصدی ورودی سد‌های آذربایجان‌غربی
تقدیر از همکاری صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌غربی در انعکاس فعالیت‌های بخش کشاورزی
جهاد کشاورزی مدافع حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است
بررسی هشت پرونده شورای اصلاحات ارضی در آذربایجان غربی
هم‌افزایی رسانه‌ای برای آگاهی‌بخشی عمومی از پروژه‌های راه و شهرسازی 
به زودی لایحه حذف معافیت های مالیاتی تقدیم مجلس می شود
عزم راسخ گروه جهادی شهدای سهرورد برای آبادانی
نمایشگاه قهوه ایران؛ از کارگاه‌های تخصصی تا دهکده برشته‌کاران
ایران‌مال میزبان برند‌های جهانی قهوه؛ سومین نمایشگاه بین‌المللی قهوه آغاز شد
عطر قهوه در ایران‌مال پیچید؛ آغاز جشن قهوه‌دوستان ایران
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، ۲۱ آبان ۱۴۰۴
لزوم هم‌افزایی سطوح جامعه در سیاست بازآفرینی شهری
اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزان عجب‌شیر به مناطق عملیاتی
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
تیم ملی فوتبال ایران وارد شهر العین شد
۲۰ سرنشین در هواپیمای نظامی ترکیه حضور داشتند
مقاومت در لبنان وارد مرحله بازدارندگی هوشمند شده است
اطلاعیه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی
بهبودی ۵ تا ۱۵ درصدی بارش‌ها با بارورسازی ابر‌ها
دلجویی رئیس‌جمهور از خانواده مرحوم احمد بالدی
روزگاری کودکان زیر سایه موسفیدان قد می کشیدند
آغاز رأی گیری سراسری ششمین انتخابات پارلمانی در عراق
تیزپروازان نیروی هوایی با همه وجود به میدان آمدند
مسئولیت‌های اجتماعی معادن به‌صورت منسجم، هدفمند و قانون‌مند اجرا شوند
رصد انبارهای کالاهای اساسی در استان تهران؛ هیچ کمبودی وجود ندارد
شورای عالی انقلاب فرهنگی، ستون نظام فرهنگی کشور
جنگ بی صدا، کشف و شناسایی تعدادی از نفرات اصلی موسسه ایران آکادمیا در داخل و خارج از کشور
پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی بیمارستان شهید مفتح ورامین
رشد ۸ درصدی برای نجات اقتصاد ضروری است
آغاز پیش‌فروش ۳ محصول سایپا  (۱ نظر)
فروش فوق‌العاده ۲ محصول سایپا از فردا  (۱ نظر)
شهادت ستوان یکم ولی زاده، مدافع نظم و امنیت در رامشیر  (۱ نظر)
اهواز آلوده‌ترین شهر کشور  (۱ نظر)
اجرای طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودرو‌های مدل ۹۴ به بالا در خوزستان  (۱ نظر)
ماجرای دنباله دار پرستار قاتل نوزادان در انگلیس  (۱ نظر)
پایداری هوا و انباشت آلاینده‌ها در اصفهان تا پایان هفته  (۱ نظر)
اعتراف صریح ترامپ، اثبات جنایت آمریکا در همه محاکم  (۱ نظر)
درگذشت مادر شهیدان متحدی در بسطام  (۱ نظر)
اجرای پویش سلامت علوی طرح شهید رئیسی در بروجرد  (۱ نظر)
آلودگی هوا عامل مرگ بیش از یکهزار و ۶۰۰ نفر در خوزستان  (۱ نظر)
بررسی پیشرفت طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهر‌های جدید پرند، فولادشهر و بینالود  (۱ نظر)
اینترنتی شدن ثبت‌نام کارت سوخت المثنی  (۱ نظر)