• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۰۴۳۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴
اقتصادی » مسکن

کم لطفی دولت به بخش خصوصی در نوسازی ناوگان هوایی

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: انتظار این بود که دولت در فرصت پیش آمده پس از لغو تحریم ها و اجرای برجام به افزایش سهم بخش خصوصی از سبد خرید هواپیما مساعدت بیشتری کند.

کم لطفی دولت به بخش خصوصی در نوسازی ناوگان هواییبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، مقصود اسعدی سامانی با بیان اینکه بخش خصوصی برای نوسازی ناوگان هوایی اش تلاش کرده و تفاهم نامه هایی امضا شده است افزود: توقع می رفت که نگاه دولت در این زمینه جامع تر باشد و به بخش خصوصی در خریدهای انجام شده در اوایل دوره پسابرجام بیشتر توجه کند اما در ارتباط با خرید هواپیما با استفاده از امکانات لیزینگ و دیگر اسناد بانکی حرکت قابل توجهی دیده نمی شود.

وی اضافه کرد: البته شرکت های بوئینگ و ایرباس در زمینه فاینانس شرکای همکار خود را دارند و از آن طریق امکان برقراری چنین ظرفیت های بانکی در معاملات دنبال می شود اما در داخل هیچ حرکت قابل ذکری در این زمینه انجام نشده است.

اسعدی سامانی گفت: شرکت هواپیمایی آسمان در سال های گذشته با شیوه رد دیون به صندوق بازنشستگی کشوری واگذار شده است که مدیریت شبه دولتی این شرکت هواپیمایی با سقوط هواپیمای ای تی آر این خط هوایی در کوه دنا مورد توجه قرار گرفته است درحالیکه مالکیت یک شرکت هواپیمایی به طور عمده نقشی در عملکرد آن شرکت ندارد.

وی افزود: براساس ضوابط و استانداردهای هواپیمایی کشوری، همه ارکان مدیریتی شرکت های هواپیمایی که تاثیر مستقیم بر ایمنی پروازها دارند، یعنی معاون عملیات، معاون فنی، مدیر ایمنی، مدیر تایید صلاحیت پرواز و کامو، افرادی اند که به طور حتم مورد تایید هواپیمای کشوری قرار می گیرند اما اینکه مالکیت شرکت یا سهام آن متعلق به بخش خصوصی یا دولتی باشد در این زمینه تعیین کننده نیست.

اسعدی سامانی گفت: این پنج پست کلیدی و اساسی باید امتحانات سازمان هواپیمایی کشوری را طی کنند، در مصاحبه تایید بگیرند. تمام فعالیت های پروازی شرکت های هواپیمایی با نظارت این افراد انجام می شود و هیچ هواپیمایی پرواز نمی کند مگر اینکه سلامت و ایمنی آن توسط این افراد تایید شود. به طور حتم بحث مالکیت و نوع آن هیچ اثری در بروز سوانح هوایی ندارد ضمن اینکه نظارت ها توسط سازمان هواپیمایی کشوری انجام می شود.

وی با بیان اینکه هفت شرکت هواپیمایی در ایران فعالیت می کنند که به طور کامل خصوصی بوده و ازجانب بخش خصوصی مدیریت می شوند گفت: این شرکت ها 50 درصد سهم از بازار حمل و نقل هوایی کشور را در سال 95 در اختیارگرفتند که به طور حتم حضور بیشتر بخش خصوصی در ناوگان هوایی به منظور بهبود پاسخگویی به نیازهای بازار با توجه به تقاضایی که در ایران وجود دارد، کمک شایانی به توسعه و نوسازی ناوگان حمل ونقل هوایی است.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه قراردادهایی که در زمینه خرید هواپیما منعقد شده هم چنان پایدار است افزود: هیچ تغییری در اجرای این قراردادها ایجاد نشده است و خرید هواپیمای ای تی آر، ایرباس و بویینگ روند گذشته را طی می کند. البته رویکرد دولت در اینکه صرفا در جهت تامین ناوگان دولتی عمل کرده به گلایه فعالان بخش خصوصی منجر شده است. 
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
تاکید ایران بر پایان دائمی تجاوز به غزه شد
­ساپینتو: پادیاب برای غافلگیری استقلال به زمین می‌آید
دیدار و گفت‌وگوی هیئت پارلمانی کشورمان با شیعیان تایلند
پشتوانه اصلی نظام مردم هستند 
روح قانون مناطق آزاد با بخشنامه‌ها از بین رفته است
هشدار معاون وزیر درباره کمبود زمین در لنجان
قطعنامه جدید شورای حکام، تلاش آمریکا و تروئیکا برای جبران شکست اسنپ‌بک است
اعلام اسامی آثار راه‌یافته به بخش‌های مختلف جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان
سوگواره فاطمی ام‌ابیها در بیدخون
معرفی الگو‌های برتر مدیریتی در نهادینه سازی فرهنگ قرآن، عترت و نماز در مدارس آذربایجان غربی
تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی، اتاق بازرگانی گیلان و میربیزینس بانک روسیه
۲۹ آبان روزی ماندگار در تاریخ ساری
سازمان ثبت استاد پاسخگو و متولی اصلی حدنگاری است
برگزاری همایش تربیت فرزند در دولت آباد
ادای احترام مردم بوکان و سلماس به شهید مدافع امنیت ، شهید رحیم صحابی
اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در کرمانشاه
جهادگران فاطمی وارد میدان شدند
تاکید بر ساماندهی فوری محلات حاشیه‌نشین مراغه
اهدای ۴۰۰ جلد کتاب به دانشگاه پیام‌نور سقز
واکنش‌ها به طرح جنجالی دولت انگلیس علیه مهاجران
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
فوت فرزاد خوش برش در بیمارستان 
خوزستان، بی باران تا هفته آینده، جاده ها اما مملو از مه
پیروزی تیم فوتبال ابومسلم مشهد مقابل دریای آرین بابل
دریای خزر، نیازمند همکاری مشترک استانهای ساحلی پنج کشور
اعلام آمادگی دولت برای اجرای کالابرگ الکترونیک
طلای هادی ساروی در کشتی فرنگی بازی‌های کشورهای اسلامی
انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶؛ قرعه کشی پلی آف بین قاره‌ای، فردا در زوریخ
لزوم پیشگیری از سرماخوردگی و رعایت نکات بهداشتی در روز‌های سرد سال
سیاست‌های تشویقی برای فرزند آوری باید افزایش یابد
اجرای برج‌ نگاره «قهرمان» بر پیکره برج آزادی
گیجگاه ۱۴۰۴/۰۸/۲۸
پاسخ اعضای دولت به پرسش خبرنگاران
خط و نشان کشیدن وزیران خارجه آلمان و انگلیس برای روسیه
تقویم و اوقات شرعی زنجان در ۲۸ آبان ۱۴۰۴
صعود ساروی و هدایتی به پیکار پایانی
غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی چند شهر و روستای استان مرکزی  (۲ نظر)
منابع انسانی موتور محرک تعلیم‌وتربیت است  (۱ نظر)
خط و نشان کشیدن وزیران خارجه آلمان و انگلیس برای روسیه  (۱ نظر)
دیپلمات روس: قطعنامه آمریکا درباره غزه بسیار مبهم است  (۱ نظر)
راه اندازی خط تولید موتور‌های کم مصرف در سمنان  (۱ نظر)
جامعه ایران در آستانه ورود به «سیاه‌چاله جمعیتی»  (۱ نظر)
ادامه خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان هزارانی  (۱ نظر)
استقبال ترامپ با تشریفاتی کم‌سابقه از ولیعهد عربستان  (۱ نظر)
دورکاری پنجشنبه‌ها در ماه‌های سرد سال در استان‌های خراسان جنوبی، رضوی و شمالی  (۱ نظر)
رکوردشکنی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در تأمین انرژی شمال شرق کشور  (۱ نظر)
کاهش ۴ میلیون لیتری مصرف روزانه گازوئیل  (۱ نظر)