• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۰۴۳۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴
اقتصادی » مسکن

کم لطفی دولت به بخش خصوصی در نوسازی ناوگان هوایی

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: انتظار این بود که دولت در فرصت پیش آمده پس از لغو تحریم ها و اجرای برجام به افزایش سهم بخش خصوصی از سبد خرید هواپیما مساعدت بیشتری کند.

کم لطفی دولت به بخش خصوصی در نوسازی ناوگان هواییبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، مقصود اسعدی سامانی با بیان اینکه بخش خصوصی برای نوسازی ناوگان هوایی اش تلاش کرده و تفاهم نامه هایی امضا شده است افزود: توقع می رفت که نگاه دولت در این زمینه جامع تر باشد و به بخش خصوصی در خریدهای انجام شده در اوایل دوره پسابرجام بیشتر توجه کند اما در ارتباط با خرید هواپیما با استفاده از امکانات لیزینگ و دیگر اسناد بانکی حرکت قابل توجهی دیده نمی شود.

وی اضافه کرد: البته شرکت های بوئینگ و ایرباس در زمینه فاینانس شرکای همکار خود را دارند و از آن طریق امکان برقراری چنین ظرفیت های بانکی در معاملات دنبال می شود اما در داخل هیچ حرکت قابل ذکری در این زمینه انجام نشده است.

اسعدی سامانی گفت: شرکت هواپیمایی آسمان در سال های گذشته با شیوه رد دیون به صندوق بازنشستگی کشوری واگذار شده است که مدیریت شبه دولتی این شرکت هواپیمایی با سقوط هواپیمای ای تی آر این خط هوایی در کوه دنا مورد توجه قرار گرفته است درحالیکه مالکیت یک شرکت هواپیمایی به طور عمده نقشی در عملکرد آن شرکت ندارد.

وی افزود: براساس ضوابط و استانداردهای هواپیمایی کشوری، همه ارکان مدیریتی شرکت های هواپیمایی که تاثیر مستقیم بر ایمنی پروازها دارند، یعنی معاون عملیات، معاون فنی، مدیر ایمنی، مدیر تایید صلاحیت پرواز و کامو، افرادی اند که به طور حتم مورد تایید هواپیمای کشوری قرار می گیرند اما اینکه مالکیت شرکت یا سهام آن متعلق به بخش خصوصی یا دولتی باشد در این زمینه تعیین کننده نیست.

اسعدی سامانی گفت: این پنج پست کلیدی و اساسی باید امتحانات سازمان هواپیمایی کشوری را طی کنند، در مصاحبه تایید بگیرند. تمام فعالیت های پروازی شرکت های هواپیمایی با نظارت این افراد انجام می شود و هیچ هواپیمایی پرواز نمی کند مگر اینکه سلامت و ایمنی آن توسط این افراد تایید شود. به طور حتم بحث مالکیت و نوع آن هیچ اثری در بروز سوانح هوایی ندارد ضمن اینکه نظارت ها توسط سازمان هواپیمایی کشوری انجام می شود.

وی با بیان اینکه هفت شرکت هواپیمایی در ایران فعالیت می کنند که به طور کامل خصوصی بوده و ازجانب بخش خصوصی مدیریت می شوند گفت: این شرکت ها 50 درصد سهم از بازار حمل و نقل هوایی کشور را در سال 95 در اختیارگرفتند که به طور حتم حضور بیشتر بخش خصوصی در ناوگان هوایی به منظور بهبود پاسخگویی به نیازهای بازار با توجه به تقاضایی که در ایران وجود دارد، کمک شایانی به توسعه و نوسازی ناوگان حمل ونقل هوایی است.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه قراردادهایی که در زمینه خرید هواپیما منعقد شده هم چنان پایدار است افزود: هیچ تغییری در اجرای این قراردادها ایجاد نشده است و خرید هواپیمای ای تی آر، ایرباس و بویینگ روند گذشته را طی می کند. البته رویکرد دولت در اینکه صرفا در جهت تامین ناوگان دولتی عمل کرده به گلایه فعالان بخش خصوصی منجر شده است. 
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
استحمام کوتاه‌تر، صرفه‌جویی ۷ میلیون مترمکعبی آب در زنجان
دستور کار ایثارگران در زنجان؛ از ارتقای جایگاه فرزندان شهدا تا ساماندهی گلزار‌ها
تصویب ۶۲ مصوبه در میز خدمت معدن و صنایع معدنی وزارت صمت
هیدج ،شهری با گام های کتانی
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به یک باشگاه سیاسی تبدیل شده است
برپایی نمایشگاه اسوه بسیج در اهر
لزوم حفظ وحدت و اطاعت از رهبری در جامعه اسلامی
رتبه برتر شهرستان میانه در جذب اعتبارات بانکی
معاون وزیر صمت: سیاست کاهش توقف تولید در فولاد و صنایع معدنی در صدر دستور برنامه‌های ایمیدرو است
رونمایی از مجموعه وصایای کامل شهدای آذربایجان‌شرقی
مقاومت پیروز اصلی انتخابات عراق بود
راه اندازی سامانه راه نیکان مراکز نیکوکاری در استان زنجان
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان؛ ۳۰ آبان ۱۴۰۴
تقویم و اوقات شرعی جمعه ۳۰ آبان ۱۴۰۴ به افق قم
رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی کیش از دریچه دوربین
معرفی تیم‌های راه یافته به مرحله نیمه نهایی تنیس ساحلی BT۵۰
درخشش دانش آموز شاهین‌دژی در مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز
بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی در شهرستان باروق
منطقه آزاد ارس پیشانی توسعه اقتصادی آذربایجان شرقی
ثبت‌نام بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموز آذربایجان‌غربی در طرح ملی ایران دیجیتال
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
اعلام آمادگی دولت برای اجرای کالابرگ الکترونیک
­کشتی آزاد بازی‌های همبستگی اسلامی؛ ۱ نشان طلا و ۱ برنز ایران در ۲ وزن نخست
سومی ایران در جدول مدالی بازی‌های همبستگی اسلامی تا پایان روز دوازدهم
از بلاتکلیفی اردوگاه دانش آموزی خراسانلو تا آب آشامیدنی ارمغان‌خانه
­رحمان عموزاد نخستین آزادکار طلایی ایران
تازه ترین تصاویر حضور وزیر میراث فرهنگی در زنجان
حل مشکلات ترافیکی شرق مازندران با ساخت یک پل
پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب درپی درگذشت فرزند حجت‌الاسلام صدیقی
شهادت دو تن از پاسداران در حین آموزش سلاح نیروهای پاسدار جوان
تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام
ماجرای چند ماه هدر رفتن آب
همکاری ایمیدرو با شرکت روسی برای هوشمندسازی معادن
شیوه جداسازی یارانه‌های اعضای خانوار تغییر کرد
بزرگداشت هفته بسیج در زنجان با ۲ هزار عنوان برنامه
دیدار معاون رئیس جمهور با خانواده شهیدان صفاییان و محمدی
غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی چند شهر و روستای استان مرکزی  (۲ نظر)
خط و نشان کشیدن وزیران خارجه آلمان و انگلیس برای روسیه  (۱ نظر)
راه اندازی خط تولید موتور‌های کم مصرف در سمنان  (۱ نظر)
دیپلمات روس: قطعنامه آمریکا درباره غزه بسیار مبهم است  (۱ نظر)
دورکاری پنجشنبه‌ها در ماه‌های سرد سال در استان‌های خراسان جنوبی، رضوی و شمالی  (۱ نظر)
جامعه ایران در آستانه ورود به «سیاه‌چاله جمعیتی»  (۱ نظر)
ادامه خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان هزارانی  (۱ نظر)
استقبال ترامپ با تشریفاتی کم‌سابقه از ولیعهد عربستان  (۱ نظر)
رکوردشکنی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در تأمین انرژی شمال شرق کشور  (۱ نظر)
کاهش ۴ میلیون لیتری مصرف روزانه گازوئیل  (۱ نظر)