به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما ؛ محمود میرلوحی در چهل و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: روزانه یک میلیون اتومبیل به تهران وارد و باعث ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی می شود که تاثیر این حجم از ورود به تهران در آلودگی هوا مشخص است.
همچنین سهم این خودروها در آلودگی هوا بسیار بیشتر از سرانه اتومبیل های شهر تهران است.
وی خاطرنشان کرد: این خودروهای ورودی هزینه هایی را به شهر تحمیل می کند و پیشنهاد می کنم برای تامین هزینه نگهداری و بهسازی معابر خاص نظیر پل ها، تونل ها و بزرگراها برای دریافت بهای خدمات از خودروهای استفاده کننده از این معابر اقدام شود.
رسولی : دریافت عوارض از 500 هزار خودروی ورودی به تهران ناممکن است
حسن رسولی، خزانه دار شورای شهر تهران در مخالفت با این پیشنهاد، دریافت عوارض از بیش از 500 هزار خودروی ورودی به شهر تهران را در شرایط فعلی ناممکن دانست و گفت: درباره وضع عوارض برای تونل ها و پل ها و آزادراه ها پیشنهاد می کنم معاونت حمل و نقل و ترافیک طی سال 97 موظف به مطالعه شوند و در سال آینده در قالب لایحه ای برای تعیین عوارض در سال 98 به شورای شهر ارایه کنند.
زهرا صدر اعظم نوری، رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری نیز تاکید کرد: با نفس این پیشنهاد موافق هستم اما نمی توان آن را در لایحه عوارض تردد در محدوده مرکزی گنجاند؛ از این رو پیشنهاد می کنم این لایحه به صورت جداگانه مطرح شود.
همچنین محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز تاکید کرد که قرار است شهرداری تهران لایحه جداگانه ای را برای این منظور به شورای شهر تهران ارسال کند.
همچنین در چهل و دومین جلسه شورای شهر تهران تعیین مکان مناسب برای اجتماعات اعتراضی در دستور کار کمیسیون قرار گرفت و سرانجام با 16 رای تصویب شد.