پخش زنده
امروز: -
مراسم تجلیل از بزرگان علم ارتباطات ایران، امروز در دانشگاه صداوسیما با حضور مدیران شبکههای اجتماعی انجام شد.
رئیس دانشکده ارتباطات و رسانه صداوسیما، در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: در این دوره سه اولویت اصلی در دستور کار قرار گرفته است؛ پژوهش علمی و بحث اقتصاد مقاومتی، اخلاق حرفهای رسانهای و رسانه و بحران.
محمدحسین ساعی افزود: در این حوزهها مقالههایی از اساتید، پژوهشگران و دانشجویان داخلی صدا و سیما پذیرفته شده است.
نمایندگان کشورهای نیوزلند، آذربایجان، افغانستان و آلبانی در این مراسم سخنرانی کردند.
وی گفت: از دو استاد قدیمی مدیریت رسانه و ارتباطات که در حوزه مدیریت رسانه آقای دکتر علی اکبر فرهنگی و در حوزه ارتباطات آقای دکتر باقر ساروخانی تقدیر ویژه انجام گرفت.
رئیس دانشکده ارتباطات و رسانه صدا و سیما تصریح کرد: از امسال نیز به اسم این دو اساتید دو جایزه علمی زیر نظر خود آنها تعیین میشود و به پایان نامههای برگزیده جایزهای اهدا خواهد شد.
تیموتی مورفی سردبیر نیوزلندی مدعو در همایش بین المللی مدیریت رسانه نیز از رئیس دانشگاه صدا و سیما قدردانی کرد و افزود: خیلی باعث افتخار شد که در خدمت دکتر فرهنگی، پدر رشته مدیریت رسانه و دکترساروخانی پدر جامعه شناسی ارتباطات ایران هستیم.
مورفی به عنوان کسی که بیش از ۳۵ سال عمر خود را در رسانه گذرانده است، با تشریح موقعیت کشور نیوزلند و تجربیاتش گفت: در نیوزلند استارت آپهایی تازه برای مقابله با شبکههای مجازی ایجاد شده است.
تیموتی مورفی برای پیشروی حرفه خبرنگاری در دوران دگرگونی رسانهای چهار راه حل اصلی ارائه کرد و افزود: نخستین راه حل این است که فناوری در خدمت رسانه باشد نه رسانه در خدمت شبکه باشد، دومین راه حل این است که خبرنگاری بر اخبار جعلی غلبه کند و سومین راه حل این است که مردم به رسانهها پول بدهند.
مورفی چهارمین راه حل برای آینده خبرنگاری را به خدمت گرفتن رسانه در حوزه فضای مجازی عنوان کرد.
چهارمین همایش بین المللی مدیریت رسانه، با برگزاری نشستهای علمی صبح و عصر در سالنها و آمفی تئاتر دانشگاه صدا و سیما ادامه یافت.
خانم وصاله ماهر قیزی از خبرگزاری کشور آذربایجان (آپا)، آقای بافتیار لوزاتی سردبیر هفته نامه سیاسی اجتماعی از آلبانی، آقای محمد فهیم دشتی رئیس اتحادیه خبرنگاران افغانستان و آقای تیموتی مورفی سردبیر نیوزروم کشور نیوزلند از جمله میهمانان خارجی این همایش بودند که مقالههای خود را در نشستهای علمی ارائه دادند.
استادان و اعضای هیئت علمی دانشکده ارتباطات رسانه دانشگاه صدا و سیما نیز با مشارکت و ارائه مقاله، آخرین دستاوردهای علمی خود را در علم ارتباطات و مدیریت رسانه ارائه کردند.
شبکههای اجتماعی و مدیریت رسانه، مدیریت رسانه پر سپهر رسانهای جدید، انگاره مدیریت رسانه و سیاست رسانهای و اخلاق حرفهای در رسانههای ایران موضوع و محورهای نشستهای علمی چهارمین همایش بین المللی مدیریت رسانه در دانشگاه صدا و سیما بود.