• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۱۴۸۷۳۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
بوشهر » اقتصادی

کنار گذر آبپخش در انتظار رسیدن به پایان خط

مردم از رهاکردن طرح کنار گذر آبپخش در شهرستان دشتستان گلایه دارند. طرحی که می‌گویند اگر تکمیل شود هم رفت و آمد آسان‌تر می‌شود و هم تصادفات کمتر خواهد شد.

کنار گذر آبپخش در انتظار رسیدن به پایان خطبه گزارش خبرگزاری صداوسیما بوشهر، طرح کنار گذر آبپخش در در مسیر پر رفت و آمد برازجان به گناوه قرار دارد و بخشی از بزرگراه اهرم به دیلم است. این کنارگذر تنها مسیر باقی‌مانده از بزرگراه برازجان – گناوه است.

طول این کنارگذر فقط 11 و نیم کیلومتر است اما بنا به دلایل مختلف چهار کیلومتر از آن کار نشده و دوو نیم سال است که این طرح به حال خود رها شده است.

جاده کنونی از درون آبپخش می‌گذرد و رانندگان باید پس از گذر از خیابان اصلی شهر مسیر خود را ادامه دهند، اما اگر کنارگذر راه اندازی شود، دیگر لازم نیست وارد آبپخش شوند و از کنار این شهر می‌گذرند.

آنهایی که ساکن آبپخش هستند، می‌گویند این کنارگذر باعث می‌شود مسافران دیگر به شهر آنها سر نزنند و کسب و کارشان از رونق بیفتد. اما آنها که در اطراف این شهر زندگی می‌کنند یا در این مسیر رفت و آمد دارند، معتقدند با بهره برداری از این کنارگذر آسان‌تر می‌توانند تردد کنند.

در همین حال مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر مشکل مالی را علت تکمیل نشدن این کنارگذر عنوان می‌کند.

عبدالحسین مشایخی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما می‌گوید: هر چند مردم آبپخش بارها اعلام کرده‌اند مخالف ایجاد این کنارگذر هستند، اما مشکل مالی باعث شده نتوانیم چهار کیلومتر باقی‌مانده را تمام کنیم.

به گفته وی این چهارکیلومتر در دل نخلستان‌ها قرار دارد و برای این که بتوان آنجا جاده کشید باید هزینه لازم را به نخل داران پرداخت کرد. هزینه‌ای که تا حالا نتوانسته‌اند آن را پرداخت کنند یا تخفیف بگیرند و کمترش کنند.

به گفته مشایخی، مشاوران در حال بررسی راه‌‎های مختلف هستند که هم مشکل معارضان حل شود و هم مردم آبپخش از ایجاد این کنارگذر نگرانی چندانی نداشته باشند.

او امیدوار است این تلاش‌ها زودتر به ثمر برسد و کنارگذر آبپخش سال آینده به بهره برداری کامل برسد.

این کنارگذر بخش کوچکی از بزرگراه 205 کیلومتری اهرم به دیلم به شمار می‌رود. ساخت این بزرگراه سال 83 آغاز شد و تا هفت سال بعد فقط40 کیلومتر آن کار شد. سال 90 کار را به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپردند و اکنون به جز کنارگذر آبپخش حدود 40 کیلومتر دیگرش باقی مانده است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر می‌گوید: این 40 کیلومتر مربوط به مسیر گناوه - دیلم است که حدود هشت کیلومترآن تا پایان سال و بقیه آن هم نیمه اول سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گفته مشایخی سرمایه گذاری صورت گرفته برای بزرگراه اهرم- دیلم 218 میلیارد تومان بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
سلام خدمت تمامی هم استانی های عزیز
اگر واقعاً کمبود بودجه دلیل توقف این پروژه است پس چرا از بودجه همین طرح برای چهاربانده کردن مسیر میاندشت تا آبپخش دارید هزینه میکنید؟
نظر شما
آخرین اخبار
اعلام آمادگی دولت برای اجرای کالابرگ الکترونیک
هفته دوم مسابقات بین‌المللی تنیس ساحلی BT۵۰
قهرمانی انواری و هژبر در رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی BT۵۰ بانوان
ایجاد نخستین رصدخانه قوانین گردشگری خاورمیانه در کیش
جریمه ۹۸۰ میلیون تومانی مشاور املاک متخلف در زنجان
رعایت رفتار‌های مؤثر در کاهش سوانح رانندگی
بی توجهی به اصولی ایمنی جان شهروندان را به خطر می اندازد
بازگشت مس سونگون به صدر جدول لیگ دسته یک کشور
برگزاری مراسم استقبال از پیکر مطهر شهید گمنام در دانشگاه تبریز
۲۸۰ میلیارد ریال برای توسعه ارتباطات روستایی منطقه آزاد ماکو هزینه شده است
از بلاتکلیفی اردوگاه دانش آموزی خراسانلو تا آب آشامیدنی ارمغان‌خانه
ثبت‌نام بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموز آذربایجان‌غربی در طرح ملی ایران دیجیتال
اتصال ۷ روستای آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت
همکاری ایمیدرو با شرکت روسی برای هوشمندسازی معادن
دبیرشورای فرهنگی وزارت ارتباطات:از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها برای تولید محتوای دینی و مذهبی حمایت می کنیم
افتتاح نخستین مرکز تخصصی حفاظت و تیمار فوک خزری در گیلان
دیدار معاون رئیس جمهور با خانواده شهیدان صفاییان و محمدی
سفر معاون حقوقی وزارت ارتباطات به ارومیه
تصویب ۲۴۰۰ میلیارد ریال جهت اجرای طرح‌های آموزشی در خوی
پروازهای دبی، اربیل وکیش از فرودگاه ارومیه در دست بررسی است
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
فوت فرزاد خوش برش در بیمارستان 
دریای خزر، نیازمند همکاری مشترک استانهای ساحلی پنج کشور
پیروزی تیم فوتبال ابومسلم مشهد مقابل دریای آرین بابل
طلای هادی ساروی در کشتی فرنگی بازی‌های کشورهای اسلامی
سیاست‌های تشویقی برای فرزند آوری باید افزایش یابد
اجرای برج‌ نگاره «قهرمان» بر پیکره برج آزادی
انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶؛ قرعه کشی پلی آف بین قاره‌ای، فردا در زوریخ
تقویم و اوقات شرعی زنجان در ۲۸ آبان ۱۴۰۴
صعود ساروی و هدایتی به پیکار پایانی
حکیم ۷۰ ساله ایجرود؛ بیست و سه کتاب با نور مکتب‌خانه
لزوم پیشگیری از سرماخوردگی و رعایت نکات بهداشتی در روز‌های سرد سال
پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی
سردار شکارچی: قدرت موشکی ایران دشمن را شگفت‌زده کرد
تقویم و اوقات شرعی چهاشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۴ به افق قم
پیشرفت چشمگیر سیل‌بند خدابنده
۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود  (۲ نظر)
غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی چند شهر و روستای استان مرکزی  (۲ نظر)
آموزش مجازی مدارس و دانشگاه‌های رشت همزمان با برگزاری اجلاس استان‌های ساحلی خزر  (۱ نظر)
سردار حسن‌زاده: قدرت موشکی ایران مهار شدنی نیست  (۱ نظر)
قانون اساسی بالاترین سند ملی برای دفاع از کشور  (۱ نظر)
آغاز مذاکرات ایران و چین برای اتصال ریلی شرق به غرب  (۱ نظر)
منابع انسانی موتور محرک تعلیم‌وتربیت است  (۱ نظر)
طرح نماد، سرمایه‌های اجتماعی را حفظ می‌کند  (۱ نظر)
دیپلمات روس: قطعنامه آمریکا درباره غزه بسیار مبهم است  (۱ نظر)
راه اندازی خط تولید موتور‌های کم مصرف در سمنان  (۱ نظر)
جامعه ایران در آستانه ورود به «سیاه‌چاله جمعیتی»  (۱ نظر)
ادامه خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان هزارانی  (۱ نظر)
استقبال ترامپ با تشریفاتی کم‌سابقه از ولیعهد عربستان  (۱ نظر)
رکوردشکنی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در تأمین انرژی شمال شرق کشور  (۱ نظر)