دانش فنی چالش اساسی شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو
مدیرعامل ایساکو گفت : به روز شدن و ارتقاء دانش فنی نیروهای کلیدی شاغل در شبکه خدمات پس از فروش یکی از چالش های اساسی گروه صنعتی ایران خودرو در این حوزه است.
سیدرضا حسینی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما همچنین ماندگارنبودن نیروهای فنی اموزش دیده را از دیگر چالش های شبکه خدمات پس از فروش دانست و افزود : به این منظور برنامه ای را به اجرا گذاشتیم که هر نمایندگی که بتواند نیروهای کلیدی خود را برای سالهای متمادی حفظ کند یک ضریبی در قالب اجرت و دستمزد برای انها منظور و پرداخت می شود.
حسینی گفت : ازمون سراسری نیروهای کلیدی شبکه های خدمات پس از فروش با مشارکت بیش از 8 هزار نفر همزمان در 30 مرکز در سراسر کشور برگزار شد.
وی با بیان اینکه هدف از برگزاری ازمون شناخت نقاط ضعف نمایندگی ها و شبکه خدمات پس از فروش است ، افزود : با بازنگری ازمون و تغییر سطح سئوالات همچنین مشکلاتی که با انها مواجهیم ، برای ارتقاء و رشد و ماندگاری نیروها در شبکه برنامه ریزی می کنیم.
حسینی گفت : گروه صنعتی ایران خودرو در حال حاضر 777 نمایندگی فعال با حدود 16 هزار و 500 نیروی فنی در قالب شبکه خدمات پس از فروش در سراسر کشور دارد.
وی افزود : این نمایندگی ها مسئولیت ارائه خدمات وارانتی به 6 میلیون خودرو را در سراسر برعهده دارند ، طبق رتبه بندی که در شبکه داریم طبق ارزیابی سال 94 حدودا بیش از نیمی از نمایندگی ها دارای رتبه 1 ، 2 و 3 هستند و برنامه و هدف ما قرار گرفتن حداقل 35 درصد نمایندگی ها در رتبه 1 است .
حسینی گفت : در نتیجه این ازمون و اموزش های جامع سالانه سطح فنی و کیفی نمایندگی ها مشخص خواهد شد و با برنامه ریزی در مسیر ارتقاء سطح و رتبه نمایندگی ها حرکت خواهیم کرد .
وی افزود : یکی از عواملی که بعد از این ارزیابی شامل حال نمایندگی ها می شود ، اجرت و دستمزدی است که بابت خدمات به انها پرداخت می کنیم ، شرکت
در این ازمون با کسب نمراتی که کارکنان کلیدی می گیرند در ضریب خبرگی کارکنان تعمیرگاهها و روی اجرت انها تاثیر خواهد داشت.
حسینی گفت : ما سیستم ارتباط با مشتری در شبکه داریم که مستقیما در ارتباط دائم با مشتریان ما هستند و در نتیجه بازخوردی که از انها می گیریم فرایند نظارتی خود را روی شبکه طرح ریزی می کنیم و جاهایی که باید بیشتر نظارت کنیم تصمیم می گیریم ، منتها مشتریان ما وقتی به شبکه مراجعه می کنند در داخل نمایندگی ها حتی روی سربرگ ها رتبه انها قید شده است که اینها در ارزیابی وزارت صنعت ، معدن و تجارت در چه جایگاهی قرار دارند.